martes, 11 de marzo de 2014

Aprenentatge, comunicació i màrqueting lingüístic en el món digital


Bon dia! Buenos días! Bos días! Egun on!


Crec que, després de l'experiència viscuda al curs de la Diputació de València m'era obligatori escriure una entrada contant tot allò que he viscut durant els tres dies de durada que va tenir, a mode de síntesi i sota el meu punt de vista.

En primer lloc, m'agradaria fer una recapitulació dels moments que van donar començament al curs i aquells que em van parèixer més importants, sense deixar de costat d'altres tot i no parlar d'ells en aquesta entrada.


Aquesta imatge va suposar l'inici del que va ser, més tard, sinònim d'aprenentatge, de conèixer gent meravellosa en tan poc temps, de motivació personal, de col·laboració, de companyerisme i, sobretot, de fer-me sentir una més entre tots els professionals que hi eren al curs. 

Després de comprometre'm a assistir-hi i abans que començara, vaig interactuar via Twitter amb Iñaki Murua, un dels tres participants que ens va oferir els seus coneixements sobre estratègies d'aprenentatge de llengües durant la jornada de dimecres i també amb Immaculada Cerdà, cap de la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València. El fet que m'incloguera en els tuits Iñaki Murua em va implicar en els aspectes que anava a tractar en la sessió, amb la qual cosa encara vaig tindre més interés, així que puc dir que integrar-me va ser una molt bona #estratègia ;-) 

"I què és 'estratègia'? Estratègica eres tu."



Reconec que un dels missatges que més em va sorprendre i em va fer il·lusió va ser aquest:


Per un moment vaig sentir que formava part de l'equip, tot i ser estudiant, per poder realitzar la tasca de community manager del curs. Vaig acceptar la proposta d'immediat i el resultat va ser fer el seguiment dels tallers de Nel Vidal, Iñaki Murua i Daniel Cassany via Twitter a través dels hashtags #NelVidal, #estratègies, #estrategias i #DCassany.




Els diferents tècnics lingüístics d'alguns ajuntaments em van fer promoció via Twitter per poder seguir les tres sessions, la qual cosa em va agradar pel fet de poder col·laborar d'alguna manera en el curs. Vaig parlar amb gent que feia temps no veia, com el tècnic i company que vaig tindre durant la meua estada a l'Oficina Municipal de Promoció del Valencià (OMPV) de l'Ajuntament d'Alaquàs i vaig conèixer altre tècnic lingüístic amb el qual vaig interactuar també via Twitter, responsable del Gabinet de Promoció del Valencià de l'Ajuntament de Sagunt. Tot i haver parlat molt poc, espere retrobar-lo prompte, a ell i a la resta dels participants, així com la tècnica lingüística de l'Ajuntament de Moncada

Les tres sessions em van parèixer molt interessants i entretingudes, tenien una durada de cinc hores cadascuna amb el corresponent descans per esmorzar però reconec que vaig aprendre moltíssim i se'm van fer molt curtes. M'agradaria donar les gràcies públicament per poder tenir accés als documents que van fer servir en les presentacions perquè són de molta utilitat, sobretot per a mi, que encara sóc estudiant. 


Un dels aspectes més positius als quals arribe fent una reflexió del curs és que vaig acabar-lo amb moltíssimes ganes d'aprendre gallec i euskara -com diria el senyor Murua, L5 i L6, en el meu cas-. Però el més important és que no sols jo vaig sentir eixes ganes i motivació, també ell i Nel Vidal, per aprendre la meua llengua, la qual cosa em fa sentir agraïda perquè veure com hi ha interés en conèixer el valencià i aprendre'l fa que se'm dibuixe un somriure!


D'altra banda, per desgràcia no vaig tindre oportunitat de parlar amb Daniel Cassany i donar-li l'enhorabona el tercer i últim dia del curs, però he de dir des d'ací que em va semblar una sessió molt interessant. Va tractar temes com les xarxes socials, molt de moda en aquesta època, de com en fem ús i quina manera tenim d'aministrar-les, entre d'altres temes. 
El segon dia del curs no volia que arribara el tercer perquè suposava la finalització d'aquest i estava realment contenta amb l'experiència viscuda, però com diuen: "todo lo bueno se acaba", espere poder assistir la propera vegada que s'organitze perquè va ser una experiència inoblidable. 



Finalment, vull agrair-li a Immaculada Cerdà les paraules que em va dedicar per haver assistit i col·laborat. Realment va estar un plaer formar part de tots vosaltres durant els tres dies i que, gràcies al curs, he conegut persones que m'estan aportant molts coneixements tot i haver finalitzat aquest. Via Twitter, via Facebook i a través dels arxius compartits en GDrive i/o Dropbox, tinc material per continuar ampliant les meues competències dels temes que van tractar i per continuar amb el meu propòsit d'aplicar els meus coneixements de gallec i euskara.

Gràcies a tots i a totes per donar-me l'oportunitat de ser la "secretària" i relacionar-me amb vosaltres. 




Hasta luego!
Fins després!
Ata logo!
Gero arte!

4 comentarios:

  1. Sheila, no me gusta lo de CM (casi tan poco como que me traten de Vd., jeje); por eso escribía yo lo de responsable de comunicación ;-)

    Enhorabuena y gracias por tu trabajo y cercanía, en presencial y en la Red. Animo en tus futuros proyectos y ya sabes, siempre puedes silbar en estos entornos, que seguro habrá quien lea y te escuche.

    Bihotz bihotzez, eskerrik asko! Moltes gràcies!

    ResponderEliminar
  2. Iñaki, aun recuerdo el mensaje en que me pedías que no te hablara de usted, así que puedo imaginar que el término "CM" tampoco te hace mucha gracia. Dejémoslo en "responsable de comunicación", que suena mejor!
    Gracias a ti, por tu cercanía también y por compartir conmigo (con nosotros, en general) cualquier tipo de material o conocimientos siempre!

    Besarkada bat!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ya sabes... siempre aprendiente y enseñante... siempre aprendiendo de y con :-)

      Eliminar
  3. Pues ojalá todos pensaran de la misma manera, que aun siendo enseñante se es también aprendiente muchas veces!! Un fuerte abrazo, Iñaki!! ;-)

    ResponderEliminar

Escriu-me ací:

Entrades més vistes

Seguidors

Wikipedia

Resultados de la búsqueda